A madár az ász

Médiavadász

Médiavadász

A Heineken és a vörös csillag randevúja

avagy Nem minden igaz, amit a neten olvasol. Tudtad? :)

2017. március 23. - MédiaVadász

Az internetet mint médiumot bámulva, és a Facebook-on „szörfölve” olyan dezinformációkkal találkozni, miszerint a cég jelképe mindig is a vörös színű ötágú csillag volt. Nem, 1931-ben lett az. Tehát nem 1889-ben, nem 1883-ban, nem 1864-ban, és nem a középkorban. :)heineken_logo_1931.jpg

A kép forrása. Aki még így sem hinné, annak másik, szintén ezt alátámasztó forrás.

Valaki ismer a Heinekentől vagy más forrásból hivatalos és elfogadott magyarázatot arra, hogy 1931-től a cég logóin miért lett vörös az ötágú csillag? Ha igen, jelezze nekünk, de tudomásunk szerint nincs ilyen, illetve szó szerint úgy nyilatkoznak, hogy „nem tudják”. A cég marketingesei viszont előadnak egy fiktív történetet az állítólagosan mágikus, középkori szimbólummal kapcsolatban, amely a mostani szimbólum elődje lett volna. Mivel már kiderült, hogy a logóban szereplő csillag csak 1931-től változott vörössé (előtte fehér volt, a kerete pedig fekete), így ez a magyarázat eleve elbukott, ám arra sem találtunk semmilyen bizonyítékot, hogy a középkorban egyáltalán létezett volna olyan sörfőző céhekhez kapcsolódó szimbolika, amely vörös színű és ötágú csillagot tartalmazott volna.

*

Rendkívül érdekes a Heineken sörcímkéje megfordítva:

17362093_1956031814668949_6159025172602700098_n.jpg
Itt a 666-os szám rejtett jelenléte látható (ez különben nem egyedi eset), az „e” betűkkel kirajzolva. Hogy ezzel a célzással a cég marketingesei mennyire tisztában vannak, azt lásd ennek a reklámnak a 0:28–0:30 részében:

Ami még érdekesebb, hogy csak az így megfordított logó még egy szembetűnő elemet tartalmaz, mégpedig a lefelé fordított pentagrammát, ami voltaképpen e fordított helyzetben, tehát a kiolvasható 666-tal együtt nyer értelmet. (Ezek a megfordítások és „belelátások” egyesek szerint nevetségesek, ám akik így gondolják, megfeledkeznek arról, hogy milyen folyamatok zajlanak a világban, és hogy a világ alászálló iránya teljes összhangban van ezekkel a feltételezésekkel. Az, hogy a Heineken üzeneteiben felfedezhető valami, ami a gonoszsággal és a megrontással kapcsolatos, csupán egy lehetséges illusztrációja annak a példák nélkül is tapasztalható ténynek, hogy a világ és benne az ember, önnön eredeti céljával teljesen szembefordulva, az hanyatlás végső stádiumában jár.)

Egyébként a hivatalos közlemények szerint a Heineken vezetése azért váltott a címkéken „mosolygós e-kre” (így aposztrofálják a betűtípusváltoztatást), mert a korábbi felirat tipográfiája túl agresszívnek tűnt. Már csak e jelzésből is belátható, hogy az „e” betűkkel tudatosan játszanak – mint minden mással is.

*

Spanyol nyelvű „karácsonyi” reklám:

A befejező kép külön is:

17361608_1956036971335100_6574512809673885704_n.jpg

Aztán egy további érdekesség, hogy a vörös csillag az Ősi és Elfogadott Skót Rítus, illetve a Hagyományos Francia Rítus mesterkötényein is szerepel. Ebben a tekintetben nem beszélhetünk eredendően negatív jelentéstartalomról (noha egy eredetileg pozitív szimbólum egy tradíció degenerálódása következtében könnyen átalakulhat negatívvá). Mindazonáltal ebben az összefüggésben nem is ez a kérdés, hanem az, hogy megállapítható-e egy további kapcsolat, nevezetesen a márka és a modern szabadkőművesség között.

szabadkomuves_csillag.jpg

A Heinekennél nemcsak a vörös csillag, hanem egyéb utalások is azt mutatják, hogy cég vezérei vonzódnak a negatív jelentéstartalommal bíró, illetve az eredeti jelentésük ellentétébe fordított okkult szimbólumokhoz. Egyébként az éppen nemrégiben megjelent cikkünk alapján, mely a tudatalatti befolyásolás széleskörű alkalmazásáról számol be, teljesen valószínűtlen, hogy egy világmárka képviselői ennyire ne legyenek tisztában fő logójuk értelmével és eredetével.

Emiatt teljesen kézenfekvő a feltételezés, miszerint azért használja ezt a logót a Heineken (és azért ragaszkodik hozzá), mert alapjaiban ugyanazt a szellemiséget képviseli, mint ami a kommunizmust is létrehozta, és ami a modernizálódott szabadkőművességet is élteti (ez utóbbival való kapcsolata még érdekesebb, noha egyáltalán nem független a kommunizmussal való kapcsolatától). Ezzel pedig a jelenlegi világhatalomnak nincs különösebb gondja, mivel a kommunizmus ugyanazt a megrontó tevékenységet végzi, mint amit ő maga is képvisel.

A kormány és a Heineken kirakatharca azért nevetséges valahol, mert ez az eset csak egy a sok közül, ahol kifogásolható szimbolikával operálnak (erre már mások is utaltak, jóllehet teljesen cinikus és lekezelő módon, nélkülözve a probléma iránti minimális érzékenységet is). Korábban rámutattunk, hogy ez egyáltalán nem ritka, és sokszor nem egyszerűen a haszonszerzés célja miatt élnek vele, hanem egy sötét ideológia és érzület globális elterjesztése miatt. A harcot valójában akkor lehetne komolyan venni, ha ezekkel a mögöttes eszmékkel és egyéb megnyilvánulásaikkal is szembeszállnának. A dolgok logikus végiggondolásával felvetődik a kérdés, hogy egy magát keresztény-konzervatívnak nevező párt például ezek után hogy tud elszámolni azzal a tömérdek sátáni logóval, amelyekbe úton-útfélen belebotlunk?

Ferenchegyi Endre és Réb István

zsheineken.jpg

Mi sokakkal ellentétben nem gondoljuk úgy (sem formáját, sem minőségét tekintve), hogy a két politikai szimbólum, és az általuk hordozott mögöttes tartalom közé egyenlőségjel tehető, mindazonáltal beszédes, hogy még azok sem kezelik egyenlő módon azt a két szimbólumot, amelyeket egyformán önkényuralmi jelképként szokás manapság emlegetni

A bejegyzés trackback címe:

https://mediavadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr6212358365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása