A madár az ász

Médiavadász

Feminizmus újratöltve – Miley Cyrus: Mother's Daughter klipelemzés

2019. augusztus 23. - MédiaVadász

miley.jpg

Ha sokaknak egyértelmű is, nem árt időről-időre újra elismételni, hogy a létrontás gépezete egy pillanatra sem állhat meg. Ha sikerült általános érvényűvé tenni egy normalitás ellenes elvet, a létrontás ügyvivői nagyobb fokozatra kapcsolnak, és olyan újabb aberrált célokat tűznek ki, amik azelőtt még a liberalizmus legelszántabb és egyben legbetegebb képviselőinek sem feltétlenül jutott volna az eszébe. Ilyen például a feminizmus esete, ami már eredeti formájában is óriási szerepet játszott a hagyományos társadalmi és családi modell lerombolásában. Nem nehéz észrevenni azonban, hogy a feminizmusnak ma már teljesen különböző céljai vannak, mint mondjuk ötven évvel ezelőtt. A feminizmus az utóbbi időkben már nem annyira a nők függetlenségének kiharcolásáról (azt ugyanis már elérték), mint inkább a nőiségtől (vagy a nemiségtől) való függetlenség megvalósításáról, tágabb értelemben pedig az ideális emberi létformától való megszabadulásról szól. Jó példa erre Miley Cyrus legújabb klipje. Nézd meg a videót, aztán lássuk a történetet részletesebben:

Miley Cyrus klipjének két meghatározó motívuma van. Az egyik, hogy tele van a szó klasszikus értelmében vett tudatalatti üzenettel, rövid időre bevillanó, szuggesztív mondattal, a másik, hogy sok-sok olyan szereplő tűnik fel benne, akik a való életben is feminista aktivistákként, a másság elfogadásának prédikátoraiként, az aberráció különféle formáinak bajnokaiként mutatkoznak.

Miley az egész videóban vörös latex ruhában, hegyes karmokkal, furcsa lámpaburával a fején, az ördögűzős filmek megszállottjaihoz hasonlóan vonaglik a földön, egy kopasz nővel enyeleg (az első borotvált fejű playmate-tel, aki címlapra került, hurrá!), és nemi szervét mutogatja, amiből fogak állnak ki. Közben olyasmiket énekel, hogy „halleluja, egy szörnyszülött vagyok”, „halleluja, egy boszorkány vagyok”, „piszkos és gonosz vagyok”.

miley-cyrus-01.jpg

Közben újra és újra rövid üzenetek villannak be a nézőnek, amik természetesen olyan gyorsan tűnek el, hogy az ember, hacsak nem tudja megállítani és visszatekerni a videót, véletlenül sem tudja elolvasni: „minden nő lázadó”; „kibaszottul gyönyörű vagy” (értsd: „az aberrált az új szexi”); „feszes cickók”; „ne kezelj tárgyként”; „feminizmus a javából”; „az én testem, az én szabályaim”; „a szüzesség egy társadalmi konstrukció”; „a test diadala”; „a bűn a te szemedben van”.

miley-cyrus-subliminal-02.jpg

Az üzenetek egyaránt szólnak nőkhöz, és olyan személyekhez, akik valamilyen oknál fogva (legfőképp nemi beállítottságuk miatt) elnyomva vagy megbélyegezve érzik magukat a többségi társadalom által. A nőkkel a klip azt akarja elhitetni, hogy rabszolgákként kezelik őket a férfiak (beszédes különben, hogy egyetlen férfi sem szerepel a klipben). Ha szépek, szabadak, szexik akarnak lenni, ha megértésben és szeretetben akarnak élni, akkor egyrészt fellázadnak a jelenlegi csúnya elnyomó, férfiközpontú rendszerrel szemben, másrészt kiállnak a többi hátrányosan megkülönböztetett szörnyszülött mellett, esetleg egyenesen azzá válnak – hiszen ők tulajdonképpen közös sorson osztoznak.

Meg kell hagyni, ügyes húzás, hogy a nők jogaiért való harcot összemossák a többi aberrált jogaiért való kiállással. Hiszen ha egy nő ezek után kritikát hall a homoszexuálisokkal, a transzvesztitákkal, a minden nap nemet cserélőkkel, a mosógépekhez vonzódókkal vagy az állatokkal közösülőkkel kapcsolatban, ezt saját maga elleni támadásként fogja kezelni. Mivel a jelen kliphez hasonló szuggesztiók hatására úgy fogja gondolni, hogy a kritikával az ő értékességét, fontosságát is kétségbe vonják. Ezért, saját magát védve, ösztönösen védelmébe fogja venni az LMBTQXYZ lobbi képviselőit is, nem észlelvén, hogy az egy teljesen másfajta törekvés, mint amire a feminizmus alapvetően irányulna (sőt, ez végső soron pontosan a nőiség megsemmisítését célozza meg, tehát valami olyasmit, amit elviekben éppen hogy meg akarna őrizni a feminizmus).

miley-cyrus-02.jpg

Most pedig lássuk, a klip készítői szerint kik is számítanak korunk példaképeinek, kik azok, akikre egy mai nő felnézhet. Láthatunk egy kövér nőt, aki a tíztonnások kategóriájában megrendezett szépségkirálynő választáson első helyezést ért el. Egy szuperhősnek beöltözött, nyakkendős néger kislányt, aki még csak 11 éves, de már most egy tolerancia mellett kampányoló szervezetet működtet. Egy pankrátornak beöltözött kövér néger nőt. Egy Szűz Máriát imitáló, gyermekét egyedül nevelő anyát. Egy férfiból nővé váló deszkást. Egy – tessék kapaszkodni – testi és értelmi fogyatékos, tolószékes néger férfit, aki nőnek gondolja magát (ezt azért nehéz lesz überelni). Egy nőből férfivá váló lényt, aki levágatta a melleit. Egy feminista aktivistát. És Miley Cyrus anyját, aki ezt az egész „freak show-t” anyai elfogadással, megértő, gondoskodó szeretettel nézi végig.

miley-cyrus-1-37.jpg

A liberális propaganda szerint ő korunk egyik példaképe, a halmozottan hátrányos helyzetű, de azt mégis büszkén vállaló, tolószékes, nyomorék, transzvesztita néger

Szóval van itt minden, leszámítva azokat a hagyományos, de csöppet sem idejét múlt, mondhatnánk úgy is, mindig aktuális mintákat, amit egy nőnek tényleg érdemes lenne követni. Helyette megkapjuk ezt a sok aberráltságát „büszkén” vállaló lelki és testi nyomorultat, akiket ha már mindenképp mutogatni szeretnének, legfeljebb elrettentő példaként szabadna közszemlére tenni.

Ha mindez nem elég, kapunk abortuszt igenlő groteszk képsorokat, egymáshoz érő gumimellbimbókat, párducmintás ruhában táncoló öreg banyákat és egy lovon diadalittasan ülő amazont is.

miley-cyrus-03.jpg

Amit tegnap még betegségként kezeltek, az mára a legmagasztosabb emberi tulajdonsággá vált, akik pedig ezt felvállalják, a legnagyobb hősök, a legőszintébb, legnemesebb emberi lények, akik évezredekig tartó indokolatlan elnyomást követően leginkább rászolgáltak a szabadságra.

Ezzel a süket dumával etet minket Taylor Swift is egyik legújabb klipjében (You Need to Calm Down), ahol minden homokos boldog és felszabadult, aki pedig ezt ellenzi, az egy visszamaradott ősbunkó, aki még a „homoszexualitás” szót sem tudja pontosan leírni.

taylor-swift-homo.jpg

Ha pedig egy nő mégis úgy dönt, hogy nő marad és ráadásul hagyományos módon férfit választ magának, akkor azt csakis egy másik rasszból érdemes megtennie (Lover). Nézzük csak, milyen boldogok ők ketten:

taylor-swift-lover-3-20.jpg

Valójában megállás nélkül sorolhatnánk a hasonló üzeneteket tartalmazó filmeket és videoklipeket. A létrontás nem állhat meg. A robotok, a pedofilok vagy az állatok például még koránt sem rendelkeznek olyan emberi jogokkal, mint ami az elborult liberális logika szerint megilletné őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediavadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr1715021802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.