A madár az ász

Médiavadász

Médiavadász

Billie Eilish a Telekommal karöltve mossa a fiatalok agyát

2020. szeptember 07. - MédiaVadász

bi-200812-whatwedonext.jpg

A globális telefonszolgáltatók, így a Telekom kiemelt szerepet játszanak a hagyományos értékek eltörlésében és kiforgatásában. Folyamatosan aláássák, meggyalázzák és nevetségessé teszik az emberiség évezredekig érvényes normáit, ezek helyett a saját luciferi világképüket és álértékeiket népszerűsítik egyre fékezhetetlenebb lendülettel. (Lásd például a korábbi magyargyalázó reklámjukat.) A még mindig csak 18 éves, világhírű énekesnő, Billie Eilish videoklipjeivel és különféle médiaszerepléseivel szintén hasonló célok megvalósításán munkálkodik. A két hagyományromboló fél most a Telekom új kampányának keretében összefogott, hogy közösen folytassák tovább az elsősorban fiatalok megrontására és átnevelésére irányuló agymosást.

collider_haylock_deutschetelekom_thisgeneration_hero.jpg

Mint ismeretes, a „felhő” kifejezés azokra a távoli tárhelyekre, szerverekre utal, ahol a felhasználók az adataikat tárolhatják. Billie Eilish ebből a felhőből, a posztmodern ember pokoli hangulatú álmennyországából üzen rajongóinak.

Új közös, What We Do Next (Mi a következő lépés?) címre hallgató reklámjukban a még most is mindössze 18 éves Billie Eilish, több évtizetes életbölcsességet birtokló matrónaként telefonüzenetet küld a mai tiniknek, ami arról szól, miképp is álljanak hozzá az élethez. Ha valaki azt hinné, arra buzdítja őket, tartsanak mély, szerteágazó önvizsgálatot, lapozgassák a Bibliát, tanuljanak meg az erdőben tüzet gyújtani, otthon ebédet főzni, vagy kövessék a példamutató felnőttek életvezetését, nagyobbat nem is tévedhetne. Az egyetlen üzenet, ami itt elhangzik, hogy ne szégyelld, épp ellenkezőleg, légy büszke arra, hogy egy okostelefon-függő, az élete nagy részét az Instagramon és TikTokon leélő, önreflexióra és a való életben helytállni képtelen idióta vagy.

Az elemzés előtt a reklámot az alábbi linken megtekintheted. A videó alatt pedig a szöveg fordítását is megtalálod.

„Nézz csak ránk! Egy csomó gyerek, megszállottan a telefon képernyője előtt. Másoktól elszigetelten. Nem éli meg a pillanatot, igaz? A mi internetfüggő generációnk mégis hogyan tudna bármit is a való világról? Az életünk csak a klikkelésről és képernyő lapozgatásáról szól. A telefon a kezünkben, a gondolataink a felhőben. (A világ népességének több mint fele 30 alatti fiatal, ezért erkölcsi kötelességünk, hogy a bevonjuk őket a döntéshozási folyamatokba.) De tudod mit, amikor arra kerül a sor, amivel igazán törődünk, annál nagyobb változást érhetünk el. Szóval, ha legközelebb látnak minket, ahogy a telefon képernyőjét bámuljuk, és megkérdezik, mit művelünk, miért nem mutatjuk meg nekik, mit is csinálunk valójában?”

Mi ez a szöveg, mi ez a reklám, és miért érdekes ez számunkra egyáltalán? Azért mert jól bemutatja, milyen csatornákon keresztül és milyen módszerekkel zajlik a mai fiatalok átnevelése. Nincs szó túl bonyolult dolgokról. Egy kis szivárványos zászló itt, egy kis okostelefonnal lazuló társaság ott, egy kis klímaváltozás miatti tüntetés amott, csupa-csupa olyan értéknek hazudott álérték, amelyekkel a mai tizenéves generációnak mindenképp azonosulnia kell, ha kedves az élete. Az okostelefon képernyőjét lelkesen bámuló, a szelfijük filterének kiválasztásán ügyködő fiatalokról készülő képsorokat pedig az új generáció ügyeletes ikonja Billie Eilish legitimizálja kincset érő szavaival.

billie-15.png

Az énekesnő lényegében azt üzeni a fiataloknak, hogy teljesen rendben vannak így. Mindaddig, amíg a fosszilis tüzelőanyaggal működő autók ellen tiltakoznak, mindaddig, amíg elfogadják, sőt támogatják a másságot, mindaddig, amíg a „toxikus férfiasság” ellen harcolnak, semmi baj nincs azzal, hogy levakarhatatlanul ott lógnak az interneten. Ellenezd a klímaváltozást, tagadd meg a saját nemedet, amibe születtél, és magasról szard le, mit gondolnak a felnőttek, hiszen egyedül a fiataloké a jövő.

Aki ismeri a modern világ legújabb jelszavait, annak egyértelmű, hogy a tizenéves generáció agymosása zajlik. A reklám először megkeresi a közös hangot a mai fiatalokkal. Szelfiző, netező fiúkat és lányokat látunk. A reklám bemutatja, mi a helyzet most, amiből a fiatalok egyből magukra ismernek. „Igen, én is folyton nyomogatom a telefont. Néha már az agyam is kifolyik a képernyő folyamatos bámulása miatt, de hát a valóság olyan unalmas!” – gondolhatja magában a képsorok láttán a néző. Azonban ahelyett, hogy elmondaná ennek az életstílusnak a hátrányait, ahelyett, hogy bemutatná, milyen identitászavaros, nárcisztikus, önhitt lényeknek fog életet adni egy olyan világ, ahol a felnőttek szava vagy a tényleges valóságban eltöltött idő semmit sem ér, a videó a következőket sugallja: „Ti így vagytok jók, srácok! Titeket mi így szeretünk! Jó úton haladtok! A világ most rossz időket él meg, de majd ti megváltoztathatjátok. Hogy mivel? Lényegében azzal, hogy csináljátok azt, amit eddig. Ültök a gépetek vagy a telefonotok előtt, elfogadtok mindent, amit a médián keresztül üzenünk nektek, és gondolkozás nélkül belájkoljátok, ha klímatüntit szervezünk, ha BLM-lázongást szítunk, vagy újabb járványügyi korlátozásokat követelünk. Ilyen egyszerű!”

Gyakorlatilag öntudatlan zombik tenyésztése zajlik nagyipari méretekben. Alább kiválasztottunk néhány képet, amik a mostani generáció legnagyobb értékeinek számítanak a Telekom és Billie Eilish szerint.

billie-01.png

Az arcára filtert kereső, szelfiző fiatal éppen megpróbálja elűzni a mindennapi valóság unalmát.

billie-02.png

Fiatalokból álló társaság, akik nem egymásra figyelnek, sokkal inkább telefonjukat bújják, teljesen elveszve fiktív kis világukban. Ez a jelenség sajnos mára mindennapossá vált.

billie-14.png

Egy felgyorsított naplementét láthatunk (utalás arra hogy a nap teljes szakaszában mobilozik), majd a fiatal felébred, és tovább görgeti az értelmetlen, mindenféle pozitív tartalmat nélkülöző idétlen posztokat.

billie-03.png

Katasztrófa sújtotta városképet láthatunk, ami a gördeszkás lány megérkeztével ismét virágba borul. Csak úgy spontán minden jobb lesz. Egyértelműen sugallja, hogy a fiatalok kezében a jövő.

billie-04.png

A táblán a következő felirat olvasható: „Az én generációm meg fogja változtatni a világot.” Újabb ártatlan sugallat a fiatalok felé, hogy eszükbe ne jusson hallgatni az idősebbekre.

billie-05.png

Mosolygós fiatalok klímatüntetésre, hosszabb távon pedig a világ megváltoztatására készülnek. De milyen lesz ez a megváltozott világ, és jó lesz-e nekünk egyáltalán? Nos, ezek olyan kérdések, amiket vélhetően még soha nem tettek fel.

billie-06.png

Ferde hajlamú, felismerhetetlen nemű véglények utaznak a villamoson, önfeledten szelfiznek, és láthatóan tojnak a világ valós problémáira. Minden okod megvan rá, hogy példát vegyél róluk.

billie-08.png

„Your pixels are powerful” – ez a kifejezés nagyjából arra utal, hogy igenis van jelentősége annak, hogy egész nap a telefonodat nyomkodod.

billie-16.png

Anya és lánya ölelkeznek a kanapén, akik az aktuális „szentbeszédet” hallgatják korunk népszerű popénekesnőjétől. Billie Elish kétség kívül a legnagyobb bálvány a tinik körében. Morbid látványvilágú klipekkel mutatkozik, aminek alapesetben ijesztőnek, taszítónak, semmint példamutatónak kellene hatnia. Mindezek ellenére abszolút kedvenc a zöld hajú lány.

billie-10.png

Tini a parlamentben. Ki volt az a zseni aki előállt egy ilyen marhasággal? És miféle emberek azok, akik ezt simán támogatni tudják? (Vö. Greta Thunberg)

billie-11.png

„Me too" lányok a „toxikus férfiasság" ellen.

billie-12.png

Eljött a kor, ahol lúzer kockának lenni már menő. Az „Everything is being secured" felirat arra utal, hogy egyáltalán nem kell aggódnod amiatt, hogy a technokrata rendszert ellened használnák fel.

Ahhoz, hogy az embereket minél hatékonyabban és minél szélesebb körben manipulálni lehessen, az ilyen videók az értelem helyett mindig az érzelmekre igyekeznek hatni. A Telekom reklámja nem bocsátkozik valódi érvelésekbe. Egyszerűen megmutatja, mikor számítasz jó embernek. Akkor, ha technológiafüggő és ultraliberális eszméket követő fiatal vagy. Ez az, ami említésre méltó. Minden más csak idejétmúlt ostobaság, amit hamarosan maga mögött hagy a fejlődés megállíthatatlan folyamata. A fejlődésé, ami, ma már tudjuk, az emberiség megrontásának egy kevésbé vészjósló szinonimája.

A bejegyzés trackback címe:

https://mediavadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr5216193324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása