A madár az ász

Médiavadász

Médiavadász

Prediktív programozás egy 2016-os Adidas reklámban

2020. augusztus 16. - MédiaVadász

A járványhoz és a járványügyi intézkedésekhez szkeptikusabban viszonyulók egyre több filmben, reklámban, videoklipben, hírben, politikai elszólásban vagy könyvben fedeznek fel olyan utalásokat, amik kísértetiesen egyeznek azokkal a borzalmakkal és változásokkal, amik jelenleg zajlanak a világban. Azzal, hogy léteznek az egész világ felett hatalmat gyakorlók körében jól meghatározott tervek a jövőre vonatkozóan, már mi is több ízben foglalkoztunk.

Hozzá kell tenni, ez egy veszélyes terület, hiszen az ember a médiában felbukkanó üzenetekbe könnyen beleláthat olyasmit, ami ott sincs. A legbefolyásosabb és így e tervekkel leginkább tisztában lévő csoportok által közzétett alkotások esetében azonban joggal gondolhatjuk, hogy időnként kiszivárogtatják ezeket a terveket, hogy a befogadókat tudat alatt felkészítsék arra a jövőre, amit szánnak nekik.

Ilyen az Adidas 2016-os Your future is not mine (A te jövőd nem az enyém) című reklámja is, ami egy új jövőképet mutat fel, és ebbe az új jövőbe való átlépés szükségességére mutat rá. Nézd meg a videoklipet, aztán elemezzük ki képkockákként, milyen üzenetek vannak elrejtve benne.

A videoklip  melynek alapvető mondanivalója és kivitelezése nagyon hasonlít az egyik általunk korábban elemzett Samsung rekláméra – minden egyes jelenetében van egy közös alapmotívum: egy így vagy úgy ábrázolt folyosót, ösvényt látunk, amin emberek közlekednek, a kamerának háttal, valamiféle cél felé. Ez a cél a jövő, amit az Adidas cipőjében sétálva el kell érni.

A reklám úgy kezdődik, hogy lángokat látunk egy lepukkant földalatti helységben. Ez a kiindulópont. A világ lepusztult állapotban van. Ezt kell elhagyni. Ez eddig stimmel. Ugyanezt tapasztaljuk mi is. Hatalmas erdőtüzekről, városrészeket elpusztító robbanásokról, halálos járványról, háborúval fenyegető konfliktusokról számolnak be szinte megállás nélkül a hírek.

adidas-02.png

Ezt követően fiatalokat látunk, ahogy különféle helyszíneken határozottan sétálnak egy cél felé.

adidas-ossz-01.png

Ezután gázálarcos figurák tűnnek fel, akik növényeket permeteznek.

adidas-01.png

Az itt megjelenő mérgező füst több jelenetben is felbukkan. A füst és a maszk átvitt értelemben utalhat a vírus jelenlétére és a vele összefüggő intézkedésekre. Ezek a képkockák azt üzenik, hogy a jövő felé vezető úton ezen a stádiumon át kell haladni.

adidas-07.png

Ezután tolószékes, idős, kövér, kosárkájukban egészségtelen ételt hordozó embereket látunk. Az egyiken lélegeztető maszk van (a lélegeztető maszk kiemelt szimbóluma a koronavírus elleni küzdelemnek). Az ellenkező irányba haladnak. Megint csak egy beszédes kép. Ez arra utalhat, hogy az idős emberek vagy a múlt megszokott rendjéhez ragaszkodó emberek nem lesznek részesei ennek a jövőnek (meghalnak vagy ellehetetlenítik őket). Rossz irányt követnek, ami elutasítandó. Továbbá ezt úgy is lehet érteni, hogy aki nem az Adidas által meghatározott jövő felé tart, az azért nem tart oda, mert olyan igénytelen és szerencsétlen, mint ezek a visszataszító tolószékes alakok.

adidas-10.png

Az újabb képsorokon egy ázsiai piacot látunk, ahol gusztustalan nyers ételeket árulnak.

adidas-11.png

Utalás a vuhani piacra, ahonnan állítólag kiindult a vírus?

adidas-12.png

Egy újabb jelenetben egy enyelgő párt látunk. Mindketten virtuális sisakban vannak. Számtalanszor rámutattunk már, mennyire központi eleme lesz a jövőnek a virtuális valóság. És a bőrünkön is azt tapasztalhatjuk, hogy az online élet és a technológiai átalakulás üteme hatványaira emelődött az állítólagos vírus kirobbanása óta. A háttérben látható ajtó mögött felvillan egy kék fény, ami általában a tévé vagy a számítógép fényének felel meg. Az a cél. Oda kell bejutni. Most már egyértelmű: az online világba, a virtuális világba tart ez a sok ember.

adidas-13.png

Majd egy nőt látunk, aki még zuhanyzás közben is magán hordja a virtuális sisakot. Az emberek a jövőben teljesen hozzá lesznek láncolva a virtuális világhoz. Még a legegyszerűbb tevékenységeik végzésekor is használni fogják. És a jelek valóban ebbe az irányba mutatnak. Közben elgondolkozunk azon, hogy vajon nem egy okostelefon reklámot nézünk véletlenül? A cipőhöz mindenesetre kevés köze van.

adidas-14.png

Megint egy furcsa jelenet. A folyosó végén kigyúrt alakok állják el az egyik ember útját. Fejükön zsák van, amire egy néger ember arca (George Floyd?) van ráfestve. Bizarr kép. Ez egy utalás lehet a maszkviselés szabályára. Az emberek eltakarják a saját fejüket, és a tömegember egyenálarcát húzzák magukra.

adidas-15.png

Ezek az emberek csak az után engedik tovább a sétáló srácot, hogy a fejére húzza a kapucniját, vagyis miután ő is eltakarja a fejét.

adidas-17.png

A metrón mindenki a telefonját nyomkodja. Nem ismeretlen jelenet ez már a mai embernek sem. Az egyik nő fejénél, a jobb oldalon, mintha egy furcsa démonpofa jelenne meg. Mintha alvilági figurák kényszerítenék ezeket az embereket a virtuális világot megidéző eszközök használatára.

adidas-16.png

Ezután egy magyar metrómegállóban disztópikus világot megidéző egyenruhában idiótán mosolygó, agymosott fiatal lányok készítik a szelfit magukról. A szelfibotjaikkal tisztelegnek a folyosón végighaladó egyén előtt. Csodás jövőkép, nem igaz?

adidas-18.png

Az utolsó jelenetekben egyre nagyobb embercsoportok haladnak a végcél felé.

adidas-19.png

Egy olyan világ felé, ahol a mindent látó szem (két oldalt), az összes tevékenységükről tudni akaró technokrata világrend minden lépésüket követni fogja.

adidas-21.png

Végül megérkeznek az átjáróhoz, ami a virtuális valóság kapuja. Itt megállnak.

adidas-23.png

Visszanéznek a nézőre, hagyják, hogy ő maga legyen az, aki belép ebbe az új világba.

adidas-24.png

Egy új világba, ami a virtuális valóság börtöne. Ez a börtön az, amihez az Adidashoz hasonló óriásvállalatok terelik az embereket, felszabadító jövőnek hazudva azt.

adidas-26.png

Időben visszafelé tekintve, a jelenetek nagy vonalakban jól tükrözik azt, ami 2020-ban történt. Bemutatják a drasztikus társadalmi átalakulás folyamatát, és egyértelműen rámutatnak arra a célra, amit a közeljövőben meg akarnak valósítani.

adidas-27.png

A részletek igazából nem is lényegesek. Hamarosan meg fog változni a világ, és ez a változás a legmodernebb technológiák emberek feletti uralmában fog megmutatkozni. Ez a reklám üzenetének lényege. És sajnos úgy tűnik, épp most zajlik a megvalósulása.

Látogass el videócsatornánkra:

A bejegyzés trackback címe:

https://mediavadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr2016165826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szubrina 2020.08.17. 01:10:45

Én csak mindig azt nem értem, miért mutatják ezt meg nekünk. Főleg, aki nem elemezve látja fel sem fogja, h mi a retkes f..szt lát...ahogy az a sok beteg klip is, az ember csak azt érzi, h mi köze ennek az egésznek magához a termékhez vagy minek van benne ennyi fura jelenet, de nem fogja fel mi a f..szt lát.

Mi a kapcsolat a sátánizmus és a mesterséges intelligencia között ti tudjátok?

MédiaVadász 2020.08.17. 15:12:58

@Szubrina: A cél az, hogy tudat alatt ráhangolják az embereket arra, ami jönni fog. Így amikor a tervük ténylegesen megvalósul, sokkal kisebb lesz az ellenállás.

A sátánisták egy hamis istent imádnak. A mai világban a mesterséges intelligencia valóban egy istenutánzatként mutatkozik meg. Éppen ezért vélhetően okkult sátánista körök azok, akik a mesterséges intelligencia fejlesztéséért is felelősek.

Szubrina 2020.08.17. 16:08:26

@MédiaVadász: Á, köszönöm a választ kielégítő volt:P

TellVilmos 2020.08.20. 19:56:22

Ahol a figyelem, ott van az energia. Minél több figyelem van egy helyre fókuszálva, annál több erő halmozódik ott fel. Így létre lehet hozni mesterségesen egy mentális lényt, akinek egyre nagyobb az ereje, így a hatalma is.
Néha ez a mágikus alapelv filmekbe is belekerül. Mondjuk a Baljós Árnyakba, amikor Qui Gon Jin tanítja a kis Anakinnak: "Alwyas remember. Your focus determines your reality."
Magyar szinkronban: "Ne feledd. Amire figyelsz, az a világod."
süti beállítások módosítása